Visszacsinálni

Normal
0
21

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Normál táblázat”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:”Times New Roman”;
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}

Mesterségesen generált probléma megoldására külön, ezerfontos költségvetésű projektet indítottak arra, hogy London egyik városrészének iskolásai felfedezzék, mindannyian két lábon járnak és egyformán szeretik a pizzát. A városrész, Luton a multikulti csődjének szimbólumává vált, persze abban az értelemben, hogy Luton multikulturális társadalom helyett egymással szóba nem álló zárt társadalmak konfliktusokkal terhelt egymás mellett élése. Ennek az egymásmellettiségnek az egyik színhelyévé az oktatás vált, a lutoni gyerekek ugyanis vallásilag szegregált intézményeken tanulnak. A projekt pedig arról szólt, hogy semleges helyszínen összehoztak egy muszlim és egy keresztény osztályt, és rábírták a gyerekeket, hogy felfedezzék a közös pontokat. Például azt, hogy a rendezvény előtt izgultak, mert még sosem beszélgettek muszlim/keresztény gyerekkel. A szervezők azt remélik, hogy ezzel lebonthatók a különböző vallású, külön iskolákba járó gyerekek előítéletei.  
Ahogy az egyik kommentelő megjegyezte: nagyon jó projekt, csak azt kéne biztosítani, hogy a gyerekek ezt heti 30 órában, évi 40 hétben tegyék – közös, felekezetileg semleges iskolákban.

http://www.guardian.co.uk/education/2011/apr/12/school-twinning-catholic-muslim

Címke , , ,

5 thoughts on “Visszacsinálni

  1. reikitanfolyam szerint:

    Miért kell ehhez felekezetileg semleges iskola? A Biblia azt tanítja: szeresd felebarátodat, mint önmagadat. Az a gyakorlatban azt jelenti, hogy szeresd úgy a muszlimot stb., mint a keresztényt. A megfelelő vallási oktatásra van szükség. Biztos van valami hasonló parancsuk a muszlimoknak is.

  2. @reikitanfolyam: Erre a kommentre válaszképp csak az “előbb olvass, majd gondolkodj, és csak utána szólj hozzá” módszert tudom ajánlani.

  3. @reikitanfolyam: Ha önállóan nem megy, akkor kicsit besegítek: A probléma (egymás nem ismerése, egymástól való félelem) kétoldalú, és nem csak a muszlim, hanem a keresztény gyerekekre is vonatkozik. Lehet, hogy a te egyedi elképzelésed a “helyes” kereszténységről és a “helyes” iszlámról másmilyen, de tény az, hogy az ottani közösségek nem a te vallásértelmezésedet követik – és épp a vallásszabadság jegyében nem is követelheted tőlük, hogy áttérjenek az általad helyesnek tartott kereszténységre/iszlámra.
    Mondvacsináltnak azért mondvacsinált a postban leírt projekt által megoldandó probléma, mert ha a gyerekeket nem elsődlegesen a szülők vallási hovatartozásán keresztül határoznák meg és osztanák egymással nem érintkező csoportokra, hanem ehelyett olyan közös iskolákba járatnák őket, amelyekben az egyes gyerekek szociális, nemzeti, etnikai és vallási származása másodlagos szerepet játszik, mindennapi érintkezésükben, külön projektek (és “megfelelővé” tett hittan) nélkül is kénytelenek lennének megtanulni kijönni egymással.

  4. reikitanfolyam szerint:

    No, akkor segítek én is.

    Kereszténység azt jelenti, hogy Krisztus követői. Krisztus az első parancsolathoz csatolta a szeresd felebarátodat, mint önmagadat tételt. aki ezt nem tartja be, az hívhatja magát kereszténynek, de Krisztust nem követi, szal nem az. Innentől fogva a probléma nem az, hogy keresztény felekezeti iskolába jár, hanem ha ott nem a parancsolat szerint tanítanak, akkor az, hogy nem abba jár.

    “nem is követelheted tőlük, hogy áttérjenek az általad helyesnek tartott kereszténységre”

    Azt sem, hogy egy általad helyesnek tartott iskolatípusba járjanak.

    “hanem ehelyett olyan közös iskolákba járatnák őket, amelyekben az egyes gyerekek szociális, nemzeti, etnikai és vallási származása másodlagos szerepet játszik, mindennapi érintkezésükben, külön projektek (és “megfelelővé” tett hittan) nélkül is kénytelenek lennének megtanulni kijönni egymással”

    A szeresd felebarátodat mint önmagadat azt jelenti, hogy az egyes gyerekek szociális, nemzeti, etnikai és vallási származása teljesen mindegy.

    Egy keresztény, vagy muszlim természetesen a saját hitét oktató iskolába akarja járatni a gyerekét. Az lenne mesterséges, ha ezt nem hagynák nekik.

    A felekezetileg semleges iskola egyáltalán nem garantálja a vallási előítéletek vagy más előítéletek megszűnését. Egy csomó ember járt olyan iskolába, amely nem nemzetiségi alapon működött esetleg voltak is valamely nemzetiséghez tartozó osztálytársai, mégis utálják a cigányokat, zsidókat, románokat stb.

    Ezzel szemben az olyan oktatás, amely el tudja érni, hogy a tanulók ténylegesen elsajátítsák a vallásos értékrendet (szeresd felebarátodat, aki elméjében haragot tart állítsák bíróság elé, stb.), tényleg képes tenni azért, hogy a mondvacsinált ellentétek megszűnjenek.

Hozzászólások lezárva.

%d blogger ezt kedveli: