Reklámszezon

Indult a reklámszezon, és a vallási csoportok tolakodását érzékelve (most épp az EU három vezető szervének elnökeinél lobbiznak a vallásvezetők nagyobb befolyásért és beleszólásértaz uniós döntésekbe: www.secularism.org.uk/religion-digs-itself-deeper-into.html) az ateisták is láthatóbbá teszik magukat. 
Új-Zélandban egyelőre három város, Auckland, Wellington és Christchurch óriásplakátjain szólítják meg elsősorban a többi hitetlent, másodsorban a nagyközönséget. Többek közt arra hívják fel a figyelmet, hogy "A legtöbb isten tekintetében mindenki ateista. Mi csak egy istennel előrébb tartunk." 
Az osztrák agnosztikusok viszont Richard Dawkins tavalyi ötletét felkarolva a gyerekek vallásszabadságára hívják fel a figyelmet. Míg a szülő természetszerűen átadja világnézetét és családi valláshagyományait gyermekeinek (és jobb esetben vallási tekintetben is tájékozott és átgondoltan dönteni képes felnőttekké neveli őket), az már korántsem elfogadható, hogy a gyerekeknek a közoktatás keretében részt kell venniük vallási-ideológiai foglalkozásokon és szertartásokon. A plakátokat buszmegállókban helyezik ki (miután a tömegközlekedési vállalatok nem vállalták a plakátokat) Bécsben, Gazban, Innsbruckban és Salzburgban; egyes helyeken török nyelven. 
 

derstandard.at/1288160077286/Donnerstag-Kampagne-zur-Religionsfreiheit-startet
www.nogod.org.nz/2010/07/the-new-billboards/

 

Advertisements
Címke , , ,
%d blogger ezt kedveli: