Szájkosár

Arról már többször esett szó itt a blogon, hogy a szexuális visszaélésekkel kapcsolatban a katolikus egyház alapvetően diszkréciót vár. Amint azt egy német blog tapasztalta, az egyházakat bíráló újságcikkekből felidézett tartalmakkal is csínján kell bánni, hacsak az embernek nincsen sok pénze (éspedig nem az újságok szerzői, hanem az egyház személyiségi jogai miatt). 
Történt ugyanis, hogy marburgi "Brights" csoport blogján tavaly decemberben egy 2007-es esetet idéztek fel, amelyről akkor sokat cikkezett a német média, nem kímélve a regensburgi püspököt sem. 2007-ben ugyanis nemi erőszak gyanújával letartóztattak egy priuszos papot, a püspök pedig tudta, hogy a pap kiskorúak ellen elkövetett szexuális bűncselekmények miatt volt elítélve. Annak idején azon vitáztak a médiákban, hogy vajon felelőtlenséggel vádolható-e az egyházmegye, amiért hittanoktatással bízta meg a papot, és arról is vita folyt, hogy a bíróság vajon külön figyelmeztette-e az egyházmegye vezetését arra, hogy a papot ne alkalmazza olyan munkakörben, ahol fiatalokkal kerül kapcsolatba. Mindez a hpd hírportál szerint a mainstream média online kiadásaiban olvasható, és erre támaszkodva készült a blogbejegyzés is. Ez azonban nem hatotta meg Gerhard Müller püspököt, aki bírósági úton tiltatta be a cikket (az ügyről tudósító "rendes" lapokat a Handelsblattot és a Der Spielgelt ugyanakkor úgy tűnik, nem jelentette fel). A blogszerkesztőnek 1500 eurójába került a mulatság, a Giordano Bruno Alapítvány pedig gyűjtést indított egy alap létrehozására, hogy a jövőben segíteni tudják a bajba került szerzőket (adományozni itt lehet: http://www.helpedia.de/spenden-aktionen/rechtsbeistand-brightsblog)

http://hpd.de/node/9063

Advertisements
Címke , , ,
%d blogger ezt kedveli: